Kardamonowa bułka z cukinią i czekoladą

Porcja na keksówkę - 25x11x7,5 cm
  • 1/2 łyżeczki drożdży instant (dałam 1 płaską łyżeczkę),
  • 3/4 szklanki mleka,
  • 2 łyżeczki cukru,
  • 3/4 szklanki mąki pełnoziarnistej,
  • 1 1/2 szklanki mąki (dałam ok. 2 szklanek, mamy uzyskać gładkie, elastyczne ciasto, lekko lepiące się do rąk),
  • 1 1/2 łyżeczki miękkiego masła,
  • 1/4 łyżeczki soli,
  • 3/4 szklanki cukinii,
  • 3 ziarenka kardamonu sproszkowane - dałam szczyptę zmielonego,
  • 1/2 szklanki posiekanej gorzkiej czekolady - ok. 1/2 tabliczki

1/4 szklanki ciepłego mleka wymieszać z drożdżami i cukrem, odstawić aż "ruszy". Do reszty ciepłego mleka dodajemy masło. Suche składniki mieszamy. Dodajemy drożdżowy zaczyn, mleko i cukinię. Zagniatamy ok. 6-8 minut aż ciasto będzie elastyczne - moje lekko kleiło się do rąk. Przekładamy ciasto do miski wysmarowanej olejem i przykrywamy ściereczką do wyrośnięcia - ok. 1-2 h. Do ciasta dodajemy posiekaną czekoladę i lekko wyrabiamy, żeby czekolada równomiernie się rozłożyła. Wkładamy do keksówki - ja swoją wyłożyłam papierem do pieczenia i zostawiamy na ok. 30-40 minut do wyrośnięcia. Wstawiamy do nagrzanego do 190 stopni piekarnika i pieczemy ok. 40 minut aż ciasto będzie miało złotą skórkę. Wyjmujemy i pozostawiamy do całkowitego wystudzenia. Smacznego!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga