Przepis na wegetariańskie muffinki

Składniki na muffinki cytrynowe bez laktozy

składniki na muffinki cytrynowe bez laktozy
Składniki mokre (do większego naczynia, by pomieściło również składniki suche):
  • 200 ml soku pomarańczowego/mandarynkowego jednodniowego (ja wycisnęłam sok z 2 dużych mandarynek – w Biedronce dałabym sobie rękę uciąć, że to pomarańcze, taka ze mnie kuchara)
  • sok z 1 cytryny
  • 4 duże płaskie łyżki oleju kokosowego rozpuszczonego do płynnej postaci w mikrofali (ew. inny olej)
  • 1 łyżka spirytusu (si, si, dobrze widzicie – można pominąć z myślą o dzieciakach)
  • 2 duże łyżki miodu
Składniki suche:
  • 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej (u mnie tortowa)
  • 1/2 szklanki mąki pełnoziarnistej
  • pół szklanki startych lub krótko blendowanych (do postaci grubo sproszkowanej) orzechów (u mnie nerkowce)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 5 dużych płaskich łyżek brązowego cukru
  • starta skórka z dwóch cytryn (tylko żołta częśc)
Przygotowanie:
  1. W większej misce zmieszać mokre składniki
  2. W mniejszej misce zmieszać suche składniki
  3. Stopniowo dodawać suche składniki do mokrych, mieszać na bieżąco (ciasto ma taką konsystencję, że nie potrzeba miksera, trzepaczki czy innych cudów – grunt to w miarę ujednolicić składniki)
  4. Piec na termoobiegu przez 20 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni
  5. Piec przez kolejne 5 minut w tej samej temperaturze, ale na „dolnej grzałce”

Komentarze

Popularne posty z tego bloga